Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Byråkratterror

Telefonräkning som skulle betalats senast 4 januari obetald enligt inkassoföretaget. Det är bara det att vi inte fått vare sig räkning eller påminnelse. Många personer i Brännås, Ängebo, Bricka och Norrbo har råkat ut för samma sak.

Annons

Fredag 29 januari, ett inkassobrev i brevlådan! Telefonräkning som skulle betalats senast 4 januari obetald enligt inkassoföretaget. 160 kronor + ränta och hot om kronofogden. Betala senast 5 februari annars!

Det är bara det att vi inte fått vare sig räkning eller påminnelse och då är det svårt att göra rätt för sig. Det visar sig att jag ingalunda är ensam om problemet. Många personer i Brännås, Ängebo, Bricka och Norrbo har råkat ut för samma sak. Varför? Jo, vi har varit klantiga nog att inte meddela de ny nya postlådenumren till Telia, så vi får skylla oss själva! Märkligt att vi hittills fått våra räkningar!

Nu har posten skickat tillbaka alla räkningar och påminnelser till Telia, för brevbärarna vet ju inte var vi bor! Märkligt av Telia också, att inte märka att en hel bygd som tidigare skött sina inbetalningar utan anmärkning, plötsligt börjar missköta sig. Många kanske har varit Teliakunder i mer än femtio år och belönas nu på detta sätt. Skamligt! Jag lovar att många ligger sömnlösa och oroar sig. När vi ringer inkasso får vi inte heller samma råd, eftersom det handlar om olika handläggare. Vi känner oss maktlösa.

Så enkelt det varit för posten att i stället satt in en liten blänkare i HT eller ett utskick i den veckovisa reklamen och påtalat att vi måste ändra adressen. Vi har inte känt till detta och jag har inte heller fått någon påminnelseavi på något Teliabrev, som en viss postchef påstod. En ursäkt från både Posten och Telia vore på sin plats.

E. Karlsson

Svågadalen

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons