Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Körslaget värt miljoner för Ljusdal

När Team Andreas Järvsökör vann TV4:s Körslaget var reklamvärdet för Ljusdals kommun 2,5 miljoner kronor – kommunen satsade en tiondel.

Annons

När kommunstyrelsen på torsdagen fick information om hur kommunens 250 000 kronor och Närljus 70 000 kronor använts var kommunalrådet Roland Bäckman (S) inte sen med att kalkylera.

– Minst 14 minuter om Ljusdal i tv är värt åtminstone 2,5 miljoner kronor, säger han.

Det är ännu inte klart om alla pengar som kommunpolitikerna gav klartecken om behövde användas.

– Alla fakturor har inte kommit in, berättar Jenny Norberg på Närljus.

När Jenny Norberg gästade kommunstyrelsen kunde hon dock berätta en hel del om vad det hittills har gett när den vinnande körledaren Andreas Johnson plockade sina sångare från Ljusdals kommun och framhöll Järvsö och Hälsingland i alla sju programmen.

Och det kan komma mera.

– Produktionsbolaget Meter lär vara på gång och göra något om svenska immigranter i Nordamerika och deras hembygd. Hela Dalarna är visst med i planeringen och för Hälsinglands del har man visat intresse för Ljusdals kommun. Det är troligt att vår goda relation i samband med Körslaget har gett effekt även här, säger Jenny Norberg.

Mer läsning

Annons