Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hela Järvsöbygden är vinnare med Körslaget

/
  • Rött så klart. Erik Hellspong, butikschef på Ica i Järvsö, har under veckorna med Körslaget puffat för Team Andreas och Järvsökören. Erik anser att Körslaget gett bygden värdefull reklam.
  • På Condis i Järvsö har Fredrik Wallberg märkt att gäster stannat till bara för Körslaget.
  • PR för kommunen. Järvsöbadens hotellchef framhåller att hela kommunen är vinnare efter den publicitet som Körslaget gett.
  • Järvsöbackens gästhus var i påsk pyntat i rött – som på många andra ställen.
  • Personalen är med. Ann Augustsson i Järvsöbacken har tre kolleger som varit med i Körslaget. Järvsöbacken har stor nytta av att få visa upp sig på bästa sändningstid i tv.

Näringsidkarna i Järvsö är lika mycket vinnare som Team Andreas i TV4:s Körslaget de senaste veckorna. Den publicitet som Järvsöbygden fått visar sig också i affärernas kassor.

Annons

Det har den senaste tiden nästan inte gått att besöka något näringsställe i Järvsö utan att mötas av röda ballonger, påskdun och t-tröjor i samma färg och affischer som uppmanat folk att rösta på Team Andreas.

Preliminärt har Järvsöbacken gjort en ny rekordsäsong med 165 000 till 170 000 skiddagar. Förra säsongen var det 160 000.

– Sedan har tv-teamet filmat här och det betyder mycket för oss att på bästa sändningstid kunna visa hela svenska folket att det går att åka skidor i Järvsö samtidigt som folk börjar lägga ut med sina båtar på sjön, säger Ann Augustsson.

Hotell Järvsöbaden var tidigt med i Körslagets sammanhang eftersom det var där som Andreas Johnson hade sin audition och plockade ut de 20 körmedlemmarna.

– Det är fantastiskt värdefull för oss att visa upp oss så där på bästa sändningstid. Ser man till hela Ljusdals kommun och den PR som Körslaget har gett måste den värderas i miljoner kronor. Det är svårt att räkna i pengar. Men otroligt värdefullt är det, säger Inger Ångström.

En av många som gått i röda Andreas-tröjor i dessa dagar är Erik Hellspong, butikschef på Ica i Järvsö.

– All publicitet är bra publicitet. Och det är skönt att Lill-Babs får en tronföljare i Andreas Johnson som ambassadör för den här bygden, säger Erik Hellspong.

Mer läsning

Annons