Annons
Vidare till helahalsingland.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Tycker Telia ska höra på

Under älgjakten bestämde Johnny Jakobsson sig: Han skulle byta mobiloperatör. Då en försäljare ringde var saken biff. Trodde Johnny...

– Täckningen var dålig i skogen, kompisarna sa att Telia funkar. Så när Teliaförsäljaren ringde sa jag ja, om jag fick behålla mitt mobilnummer, berättar Johnny Jakobsson. Någon dag senare kom fakturan – och nytt telefonnummer! Johnny ringde återförsäljaren, som lovade korrigera. Faktura kom – med ytterligare ett abonnemang, och nytt nummer.

– När jag fick tag i honom igen skickade han ett simkort som skulle ha mitt gamla nummer, men det funkade inte heller.

– Då vart jag vrång. De gör så här när man är äldre. De måste ju lära sig prata så äldre förstår. Men de lyssnar inte på vad man säger, säger Johnny, som försökt kontakta Telia flera gånger.

Marcus Haglund, informationsansvarig på Telia, har nu gått vidare med ärendet. Johnny har återfått sitt gamla nummer och Telia lovar att kostnadsfritt ta bort ena abonnemanget, förutsatt att felet ligger hos dem.

– Det är olyckligt om kommunikationen inte fungerar. Vi anlitar företag som säljer våra tjänster. Vi får föra en dialog med återförsäljaren och se vad som gått snett för att undvika att sådant här händer i fortsättningen, säger Marcus Haglund.