Annons
Vidare till helahalsingland.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Tillgänglighet för allmänheten

Efter min insändare om att Tv4+ försvinner (4/8) så svarade Monica Granlund, vice vd på Söderhamn Nära, genom en insändare (6/8). Det finns fortfarande viktiga frågor som jag och andra vill ha svar på.

Efter min insändare om att Tv4+ försvinner (4/8) så svarade Monica Granlund, vice vd på Söderhamn Nära, genom en insändare (6/8). Det finns fortfarande viktiga frågor som jag och andra vill ha svar på.

• Alla har inte Söderhamnskuriren. Hur skall man få ta del av informationen om vad som händer den 1 september?

• Tänker man vänta till dagarna innan den 1 september att publicera all information?

• Det har kommit upp information på Informationskanalen men jag undrar fortfarande hur många som har den inställd på sin tv.

Hur resonerar It-Hälsingland och Söderhamn Nära, när de säger att folk skall kontakta sin tv -leverantör för att få hjälp med att göra om kanalsökningen, från och med den 1 september. Söderhamn Nära (It-Hälsingland) är ju tv-leverantör åt Söderhamns kommun. Lika som att jag ringer till Telia när jag har problem med mitt bredband.

Jag tänker mest på de gamla. Efter 1 september kommer de inte kunna se på bingolotto. Om inte man har någon som kan hjälpa dem med att ställa in tv:n.

Man kan också ta avbrottet på kabel-tv som ett annat exempel. Det stod i Söderhamnskuriren om det, men de som inte har tidningen då? Det var först den 4/8 man lade upp något om det på sina hemsidor.

Men som man säger på Söderhamn Nära: vi vet hur problematiskt det kan vara och därför har vi samlat vardagens alla bekvämligheter: el, vatten, värme, renhållning, bredband, tv och it-drift - på ett ställe.

Enkelt, bekvämt och nära?

Linus E Ohlson

Moderata ungdomsförbundet

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel