Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Taskig tajmning, Tommy

Tommy Waidelich, ekonomisk-politisk talesperson för Socialdemokraterna uttryckte sig så här angående alliansregeringens satsning på sänkt restaurangmoms: "Det blir inga jobb, om ens några".

Annons

Ett par dagar senare meddelar hamburgerkedjan Max följande: "Hela momssänkningen går till kunderna". Taskig tajmning måste Waidelich tycka, det skulle ju inte bli några jobb, om ens några.

"När vi sänker priserna kommer fler att äta hos oss och det gör att vi kommer att kunna anställa fler medarbetare. Min bedömning är att momssänkningen kommer att skapa mellan 150 och 200 nya arbetstillfällen på Max" säger Richard Bergfors, vd på Max.

Efter att Max gått ut med detta väntas Sveriges i största arbetsgivare för unga göra samma sak (McDonalds), så även Burger King, Sibylla och alla andra ledande kedjor som har många unga människor anställda. Bra för branschen som får fler gäster, bra för oss kunder som får sänkta priser, bra för alla ungdomar som får jobb, bra för Sverige kort och gott!

Stefan Andersson

moderat

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel