Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

"Synd att de inte kontaktat oss"

MTM Trading har anmälts till konsumentverket 40 gånger.

Nu svarar företaget på klagostormen.

– Tråkigt att de har vänt sig till dem och inte till oss, skriver Nordenchefen Håkan Larsson.

Annons

Företaget MTM Trading International Inc erbjuder abonnemang på tandblekningsmedel och bantningspiller. Minst 40 personer har anmält företaget till Konsumentverket, sedan de fått fakturor för produkter de aldrig beställt.

Nu svarar företaget på kritiken:

– Efterfrågan är mycket större än vad vi räknat med. Detta har lett till att vår support inte kunnat hantera alla ärenden i tid, skriver Håkan Larsson, MTM Tradings Nordenchef, i ett mejl.

Enligt honom är företaget verksamt i hela Norden och har nått stora framgångar på den marknaden, framför allt med sin bantningsprodukt Redux.

Håkan Larsson skriver att företaget tar till sig av den kritik de får och beklagar samtidigt att en del kunder har råkat illa ut.

– Det är tråkigt att med en sådan stor framgång ha så många missnöjda kunder som 40 stycken. Vi säljer i övriga Nordiska länder och har inte haft dessa problem som vi har i Sverige vilket är mycket tråkigt, skriver han.