Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Svar direkt

Först vill jag beklaga att du felaktigt fått varor med dig hem som kund, där bäst före datumet passerat. Detta är självklart inte okej.

Annons

Däremot vill jag bestämt tillbakavisa påståendet att vi sysslar med att systematisk strunta i att avlägsna varor med passerat bäst före datum.  Det finns självklart ingen logik i att bete sig på sådant sätt. Ett argument för detta är att vi har en Färskvarugaranti, som lovar dig som kund pengarna tillbaka samt ny vara, om varan inte håller den kvalitet vi lovar.

Är det däremot så att vi brister i våra interna rutiner, som är till för att säkerställa att du inte ska hitta varor med bäst före-datum, så måste dessa naturligtvis skärpas upp.

Välkommen att kontakta mig för vidare diskussion!

Christer Lindgren

butikschef Coop Extra Ljusdal

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel