Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nalle fastnade för Broberg

/

Hans motto är att Rom kanske inte byggdes på en dag, utan två.

Själv fastnade han för Broberg efter tre.

Nalle Rydstrand är klubbens nya marknadsansvarige – i en ny stad i en ny sport.

– Vi ska alla bli bättre på det vi är bra på, säger 49-åringen.

Annons

Två gamla röda skinnsoffor, en räknemaskin och ett soffbord. Och så en glänsande laptop, två pigga ögon och en ny röst. Det är sig inte riktigt likt i källaren på Brobergs kansli.

Helt nyligen sjönk Nalle Rydstrand ner i en stol, som nyanställd marknadsansvarig i klubben (aktiebolaget). Efter tre besök hos klubben i höstas tände Rydstrand till, nu ska han jobba halvtid i en tillsvidareanställning och den före detta militären har inte vilat på hanen.

– Det bubblar av idéer här, det märker jag. Det finns patriotism, folk som skänkt sina liv till klubben. Jag tänker, wow, det här är något nytt. Jag har jobbat med marknadsföring i 22 år, från Calgary till Cape Town, men aldrig med sport, säger Nalle Rydstrand, som gått en vindlande väg till Brobergs kansli.

Mer läsning

Annons