Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Plaska vidare i ankdammen...

Äntligen har ni inom landstinget erkänt att ni inte klarar av att bedriva sjukvård! Vad skönt att det efter alla dessa år av vanvård är på väg ut i privatiseringen! Därmed har väl landstinget spelat ut sin roll!

Annons

Ja ja, ska man över huvud taget bemöda sig med att ytterligare kommentera Alf Norberg, nu senast 23/9.

Med förlöjligande av namn och förutfattad mening angående min partitillhörighet, måste jag ändå påtala min närvaro i verkligheten, till skillnad från Alf! Du är ju aningen motsägelsefull när du påstår att Vänstern säger ja till tillväxt, arbete, miljöförbättringar, snabba och bekväma resmöjligheter. Du glömde visst ditt huvudargument i det du själv skrivit...

Nej, motorvägar förstör ingen miljö, tvärtom. Förbifart Stockholm är ju en bättre, snabbare och säkrare genomfart för alla som ska söderut. Vidare finns det i dagsläget inga vetenskapliga bevis för att koldioxid påverkar naturen i någon bemärkelse. Vi ska sträva efter att ha en fungerande järnvägstrafik också, men medlen till det ska inte tas från trafiken. I ett väl fungerande infrastrukturellt samhälle ska båda dessa samverka. Alltså: Motorväg genom hela Sverige, med förgreningar i öst/västliga riktningar och dubbelspårig järnväg genom landet. Ett rimligt krav i dag! Du åberopar arbetstillfällen, ja visst, ett sådant här bygge skapar massor med arbetstillfällen, på samma sätt som ett utbyggt järnvägsnät.

Och varför blandar du in Naturvårdsverket? Ett ”värk” som helst skulle se att vi levde som för 100 år sedan, totalt ute och cyklar i dubbel bemärkelse. Det ”kostar” att leva; vi måste äta, förflytta gods och oss själva, värma våra hem och arbetsplatser, hålla industrin i gång... Befolkningen ökar, transportbehovet ökar och då måste ju även resurserna och medlen till detta öka.

Vad som däremot med säkerhet ökar är skatteuttaget som i dag ligger på ungefär 80 miljarder kronor årligen från trafiken, men allt mindre anslås till underhåll och nya vägar! Ungefär 60 miljarder ”försvinner” från det kontot till annat än trafikfrämjande åtgärder, varje år!

Till sist: Äntligen har ni inom landstinget erkänt att ni inte klarar av att bedriva sjukvård! Vad skönt att det efter alla dessa år av vanvård är på väg ut i privatiseringen! Därmed har väl landstinget spelat ut sin roll!

Till dess; plaska vidare i ankdammen med dina gelikar du, nu vet jag i alla fall var du befinner dig i rangordningen.

Lars Laban

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel