Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Upplevelsen är personlig

"Bollnäs bästa utsikt". Det använder Strand restaurang som säljargument i sin annonsering.

Annons

Fånigt, övermåttan fånigt och barnsligt. Varför måste man tävla om utsikter och natur och vem ska i så fall bestämma vilken som är bäst: turistbyrån, kulturnämnden, Sveriges hotell- och restaurang, kommunstyrelsen eller länsstyrelsen?

Är det inte också rätt vackra utsikter från Scandics terrass över älven, Långnästerrassen över Warpen, Warpens ångbåts matsal på tur nerför älven, Solstugan på Rehngården, Kilafors herrgård vid Bergvikes strand, Vevlingestrands sommarkafé, Karlslundsbadets nyöppnade servering och så vidare. För att bara nämna några etablissemang med natursköna lägeni Bollnäs.

Det borde räcka med att vara korrekt och hålla sig till fakta, nämligen att utsikten är vacker.

Om den är näst bäst är faktiskt upp till besökaren-betraktaren att avgöra. Så vitt jag vet är det ingen annan restaurang- eller kaféägare som lagt option på att ha den bästa utsikten. Bara det är vackert värre.

Fulingen

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons