Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Underskatta inte väljarna, Thoresen

Många besökare har synpunkter på Hudiksvalls image och utseende. Jag och många med mig har fått försvara Hudiksvalls färger genom att bland annat överlämna den folder som visar de planer som arbetats fram avseende hamnområdet.

Annons

Jag börjar med att ge Sven-Åke Thoresen som kommunalråd en eloge, för att du och dina medarbetare inom ekonomiområdet hanterar våra skattepengar på ett bra sätt. I den delen av din roll som kommunalråd kan det kanske vara bra att ha lite av en gammal kamrers barska egenskaper.

Däremot kan ingen påstå, att du med din framtoning driver varumärket Glada Hudik framåt. Det är märkligt vad du är snarstucken när det gäller förslag på vad som kan göras. Självklart kan en del kritik uppfattas som negativ mot kommunen men de flesta menar dock gott. Du själv är ju inget undantag när det gäller synpunkter som avser nuvarande regering och riksdag.

Då är det verkligen fråga om en negativ inställning. Den insändare du hade om M-politiken (27/8) var väl riktad till dina S-väljare. Underskatta inte dina väljares förmåga att tänka själv! Efter vad jag kan förstå, påstår du, att det är den moderatstyrda politiken som gjort att exempelvis Sunfabs internationella marknad tappat fart. Lite självrannsakan vore på sin plats!

Med hänvisning till den sista tidens insändare går det dock inte att komma ifrån, att många besökare har synpunkter på Hudiksvalls image och utseende. Jag och många med mig har fått försvara Hudiksvalls färger genom att bland annat överlämna den folder som visar de planer som arbetats fram avseende hamnområdet.

Det är också trevligare att visa upp Möljen nu när det blivit lite mer liv och rörelse där. Vi utgår från att badhuset byggs, men hoppas att det flyttas något söderut och ger plats för en park längst ut på kajens spets.

Alla som jobbat med denna vision för Hudik ska också ha en eloge, inte minst för att alla medborgare har fått möjlighet att tycka till och lämna synpunkter.

Slutligen något jag tycker vi bör göra bättre.

Vi har något som tar enorm tid och kraft och pengar att bygga upp – nämligen varumärket/varunamnet Glada Hudik. Vi tar dock inte vara på det värde och den genomslagskraft varunamnet Glada Hudik har. En PR-byrå skulle gnugga händerna av förtjusning inför uppdraget att arbeta fram ett förslag på hur vi skulle kunna utveckla och marknadsföra Hudiksvalls kommun med syfte att få hit turister, företag och familjer.

Vi har något som inte andra har – nämligen ett välkänt varunamn med positivt budskap. Med allt gott vi har att erbjuda, så bör vi satsa lite skattepengar på att marknadsföra oss med ett genomarbetat Glada Hudik-koncept som ledmotiv och som naturligtvis ska omfatta alla delar av vår kommun.

Anders Olsson

vare sig M eller S, bara engagerad kommunmedborgare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons