Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Tufft slit i snabbmatsbransch

/
  • Jag skulle säga att om vi alla hjälps åt och är trevliga mot varandra och ger varandra lite mer tid så skulle alla bli nöjda! skriver signaturen Frida.

Anställda på snabbmatsrestauranger får ofta kritik, menar signaturen Frida, som tycker att kunderna måste visa bättre tålamod.

Annons

"Snabbmatsrestauranger är dåliga på service, långsamma och odugliga." Vi som jobbar inom snabbmatsbranschen fårhöra otroligt mycket negativt från våra gäster. Det är fel på än det ena, än det andra. Jag själv vet att ibland kan det gå otroligt långsamt men det gör vi som jobbar absolut inte med vilja. Det känns som att alla gäster som kommer och äter tror att vi försöker göra dem arga. Det är så många olika delar som ska gå perfekt för att en gäst ska få sin upplevelse perfekt och vi som jobbar strävar hela tiden efter att uppnå den standarden.

Varför skriver jag detta? Jo, för att uppmana er gäster att ha mer förståelse och mer tålamod. Om ni arbetade och bara fick höra negativa åsikter, skulle ni då få mer energi eller mindre? Vi är fortfarande bara människor som alla gör vårt bästa, vi får in ny personal som måste läras upp och maskiner som havererar. Allt detta samtidigt som ni förväntar er perfektion. Vad hände egentligen med människors respekt inom restaurangbranschen? Jag skulle säga att om vi alla hjälps åt och är trevliga mot varandra och ger varandra lite mer tid så skulle alla bli nöjda!

Både Max och McDonald's i Hudiksvall är underbemannade och vi är väl medvetna om att det inte bara är vi som får slita ihjäl oss varje arbetspass utan också att ni gäster får vänta längre. Det är ingen lätt bransch att jobba i och ingen lätt värld att leva i. Så den tid vi har med varandra, låt oss göra den positiv!

Frida

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons