Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Tillgänglighet för allmänheten

Efter min insändare om att Tv4+ försvinner (4/8) så svarade Monica Granlund, vice vd på Söderhamn Nära, genom en insändare (6/8). Det finns fortfarande viktiga frågor som jag och andra vill ha svar på.

Annons

Efter min insändare om att Tv4+ försvinner (4/8) så svarade Monica Granlund, vice vd på Söderhamn Nära, genom en insändare (6/8). Det finns fortfarande viktiga frågor som jag och andra vill ha svar på.

• Alla har inte Söderhamnskuriren. Hur skall man få ta del av informationen om vad som händer den 1 september?

• Tänker man vänta till dagarna innan den 1 september att publicera all information?

• Det har kommit upp information på Informationskanalen men jag undrar fortfarande hur många som har den inställd på sin tv.

Hur resonerar It-Hälsingland och Söderhamn Nära, när de säger att folk skall kontakta sin tv -leverantör för att få hjälp med att göra om kanalsökningen, från och med den 1 september. Söderhamn Nära (It-Hälsingland) är ju tv-leverantör åt Söderhamns kommun. Lika som att jag ringer till Telia när jag har problem med mitt bredband.

Jag tänker mest på de gamla. Efter 1 september kommer de inte kunna se på bingolotto. Om inte man har någon som kan hjälpa dem med att ställa in tv:n.

Man kan också ta avbrottet på kabel-tv som ett annat exempel. Det stod i Söderhamnskuriren om det, men de som inte har tidningen då? Det var först den 4/8 man lade upp något om det på sina hemsidor.

Men som man säger på Söderhamn Nära: vi vet hur problematiskt det kan vara och därför har vi samlat vardagens alla bekvämligheter: el, vatten, värme, renhållning, bredband, tv och it-drift - på ett ställe.

Enkelt, bekvämt och nära?

Linus E Ohlson

Moderata ungdomsförbundet

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons