Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Strul med Fortumfakturor

Jag är kund hos Fortum och van vid att få mina fakturor varje månad. Det är för att ha koll på min ekonomi och kunna betala när jag får min pension. Nu har det gåt flera månader och ingen faktura har kommit.

Annons

Jag är kund hos Fortum och van vid att få mina fakturor varje månad. Det är för att ha koll på min ekonomi och kunna betala när jag får min pension.

Nu har det gåt flera månader och ingen faktura har kommit.

Jag ringde till Fortum och fick beskedet att det blivit försening. Jag frågade varför de inte talar om det för kunden. Jag fick då det häpnadsväckande svaret att vi kan ju inte sitta och ringa till alla som får fakturan för sent.

Vad jag förstår är det inte något problem att få ut påminnelser om man är två dagar sen med betalningen.

Kan någon svara från Fortum.

Börje

 

Fortum svarar: Jag ber om ursäkt för att du inte fått ett bra svar på dina frågor om din faktura. Självklart ska du få relevant och korrekt information från vår kundservice. Om något gått snett vill vi förstås titta på vad som hänt i det enskilda fallet, så också i ditt. Vi vill gärna komma i kontakt med dig. Om du hör av dig så kan vi gå igenom ditt ärende tillsammans och du kan få svar på dina frågor.

Thomas Kult, kundombudsman Fortum

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons