Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Stora informationsinsatser har gjorts de senaste månaderna”

SJ svarar på Ingmar Höglunds insändare (30/12):

Annons

X-trafik och SJ är två olika tågbolag med olika biljetter, priser och regler för avresa. Från den 12 december måste alla SJ:s resenärer ha biljett innan avgång. Detta för att det inte längre finns någon möjlighet att köpa biljett av tågvärden ombord. Stora informationsinsatser har gjorts de senaste månaderna för att informera alla våra resenärer, där biljettkravet även står tydligt skyltat på alla vagnsdörrar innan påstigning.

Skulle man mot all förmodan kliva ombord utan biljett har SJ:s resenärer fortfarande möjlighet att köpa biljett via vår mobilapp, eller genom att ringa kundtjänst. Varför din släkting inte har gjort detta framkommer inte från din insändare och blir därför svårt att spekulera vidare i. Väljer man att inte köpa biljett, får man en betalningsförbindelse på 1200 kronor oavsett sträcka eller tåg. Vi hoppas detta ska vara till hjälp nästa gång din släkting ska åka tåg och beklagar att informationen inte har nått er tidigare.

Malin Hultgren

presskommunikatör, SJ

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons