Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Statistik är statistik

Svar till Britta Björklin, Apoteket Hjärtat i Bergvik.

Annons

Du hänvisar till statistik som säger, att det är fyra procent av Apoteket Hjärtats kunder, som inte omedelbart får de läkemedel de ska ha. Jag tar för givet att statistiken gäller specifikt för apoteket i Bergvik, eftersom det är detta min kritik gäller, och inte hela Apoteket Hjärtat som apoteksföretag. Det betyder, att av tjugofem läkemedelsinköp jag gör, är ett misslyckat. (Kan förstås variera något, beroende på vilka läkemedel som just jag efterfrågar.) Jag har inte fört anteckningar, men är helt klar över, att de misslyckade inköpstillfällena kommer betydligt tätare. Statistik kan ju förstås slå väldigt ojämnt, men det brukar jämna ut sig över tid. Därför borde jag nu kunna se fram mot enbart eller nästan enbart lyckade inköpstillfällen i framtiden.

Du föreslår att jag kan ringa i förväg och höra om apoteket har mina läkemedel hemma. Och visst kan jag göra det, även om jag tycker, att det inte ska behövas. Men bensinen är dyr nu, så jag kommer kanske att följa ditt råd. Men ringa-i-förvägmetoden fungerar ju bara om jag vill köpa mer av de läkemedel jag redan har recept på. När jag kommer från doktorn och har fått recept på ny medicin fungerar det självklart inte. Har inte apoteket mina nya läkemedel hemma, ja då blir det att åka tillbaka till Linden påföljande dag eller på måndag i värsta fall. Så min grundinställning har jag kvar, trots att du berättat om en del av de problem och svårigheter ni brottas med. På apoteket ska det finnas medicin!

Tord Wallin

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons