Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Självklart ska spåren dras utanför tätorten

Givetvis ska alla existerande och nya spår dras utanför tätorten, menar Arne Jansson, Hudiksvall.

Annons

Många förstår inte riktigt vad spårdebatten handlar om beträffande dragning av järnvägen. Med tanke på alla bomfällningar vid järnvägsövergången efter till exempel Hamngatan (genomsnitt 50 stycken per dygn) samt en snittväntetid på fem–sju minuter förstår ju vem som helst vilket buller och vilka luftföroreningar som bilarna skapar.

I dag passerar mycket lågt räknat 8 000 fordon på tio dagar. Då har man inte kunnat räkna alla köande fordon som släpps lös när tågbommarna går upp. Med givna siffror går det lätt att räkna ut hur många bilar som vid varje bomfällning står och bullrar och spyr ut avgaser. Givetvis ska alla existerande och nya spår dras utanför tätorten.

Arne Jansson

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons