Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Postens bedrägeri?

Undertecknad tillhör gruppen som fortfarande vill ha butikskedjornas reklam utdelad i postlådan på måndagar till exempel matbutikens "veckodagserbjudanden".

Annons

Det har dock under senare tid inträffat ett flertal gånger att reklamen inte delats ut på måndagarna, ibland inte alls och ibland tisdag eller onsdag. Efter en direkt förfrågan till postutdelaren en måndag var svaret att det "tagit slut" men skulle komma på tisdag.

Nu undrar jag om reklamköparna är medvetna om att deras reklam inte delas ut och om inte Postens agerande är bedrägligt.

I andra sammanhang betecknas det som bedrägeri att ta betalt för en tjänst men sedan inte levereras.

Skärpning Posten, ni gräver er grav djupare genom detta agerande.

Boende på Öster

Posten svarar: Vi beklagar att insändarskribenten inte fått den reklam som förväntats på rätt dag. Vi vet att många uppskattar den information och de erbjudanden de får i sin postlåda och att många planerar sina inköp efter dessa. Vi ser nu över våra rutiner för att förbättra dem och jag ber insändarskribenten kontakta mig ifall det finns ytterligare synpunkter.

Per Löfgren, produktionschef Posten

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons