Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Positivt med kilometerskatt?

Svar till Olov Östlund (21/8).

Jag har faktiskt helt sonika konstaterat är att jag är mer insatt i kilometerskattens betydelse än Östlund!

Annons

Den ”lades ner på grund av att den gick inte ihop för staten” då kontrollkostnaden och administrationen runt den blev för hög! Det sades officiellt att den lades ner, men den räknades om och lades på literprisets skattesats – där den fortfarande finns kvar!

Jag har svårt att förstå Östlunds iver för att ytterligare öka bilismens och transportväsendets kostnader – vi lever ju på vår nationalprodukt – alltså vad vi som säljare kan sälja ut ur landet i form av industriprodukter med mera.

Sveriges industrier likväl som Sveriges transportörer är beroende av att vi kan konkurrera med omvärlden på likartade villkor! Kan det vara så svårt att förstå?

Visserligen, enligt Östlund, ökar det med folk i ”förvaltningsapparaten”, offentliga sektorn genom dessa skatteförslag, men det är inte ett kreativt inslag i konsten att sälja vårt lands produkter på den utländska marknaden.

Bort med tankarna om kilometerskatt, den är en flopp.

Karl Pedal

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons