Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Olika besked från Fortum

Det är rent ut sagt oförskämt av Fortum att neka oss hela vår lagstadgade avbrottsersättning efter strömavbrottet vid stormen Dagmar.

Annons

Anledningen skulle vara säkerheten för de anställda vid röjningsarbetet, närmare bestämt på grund av vädret och mörker, kunde vi läsa i tidningen.

Ja, om det enbart så vore...

Men i andra forum skriver Fortum något annat.

Och i och med det, vet både Fortum och vi att det de säger om orsaken till uteblivna ersättningar är nonsens. De vet – att vi vet – att de vet...

Konstigt att man ens bemödar sig med att frisera sanningen. Korkat, helt enkelt, när vi vet – att de vet – att...

Trevligt leverantör/kundförhållande?

När man läser Fortums egna lägesrapporter från dagarna får man intrycket att jobbet från och med annandagen fortgår för fullt, natt som dag.

Man slår sig för bröstet över det otroliga röjningsarbete de utför, trots stora skador på nätet från nattens storm. Om annandagens verksamhet låter det ungefär så här: "Arbetet fortskrider för fullt". "Vi flyttar upp folk och utrustning eftersom det behövdes mer än vi hade". "Trots ökad storhelgsberedskap". Och så vidare. Sedan kom en till pust och då blev ännu mer elgrejor trasiga. "Men vi jobbar på".

Tjohej vad vi jobbar menar Fortum i sina rapporter. (Läs dem själva, på deras hemsida.

Fattar inte Fortum att vi kan fråga dem på skarpen:

• Varför är det nu helt plötsligt vinden och mörkret som förhindrat er från att gå ut och jobba, och därmed slippa ersätta oss fullt ut, när ni för någon dag sedan sa något annat, det vill säga att ni hade för lite resurser?

Jag kräver mer renhet från er! Gör om, gör rätt för er.

Pär

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons