Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nordea glömmer etiken

Mycket förvånad. Nordea har kommenterat sitt svar med ett PS, där de påstår att Nordea ”betalat tillbaka sin skuld” till ägarna, det vill säga skattebetalarna (27/9).

Annons

I sak stämmer det. Men sättet/etiken berör de konstigt nog inte:

• Att ge sina kunder det vill säga ii ”bankägare” som tidigare räddade banken mot konkurs, 0 procents sparränta eller mycket låg ränta.

• Att kostnadsbelägga alla tjänster som du som kund behöver.

• Att på grund av rånrisken i banken (?) tvinga ut sina kunder på gatan för att under större rånrisk hämta ut sparade medel. Bankens inställning är att lägga risken på sina kunder.

• Att nu, med alla medel, ytterligare försvåra för dig att sätta in pengar på ditt eget konto.

Vi, som en gång med skattemedel räddade banken mot konkurs, har åter hjälpt Nordea.

Vi har med andra ord – i vår enfald – räddat banken två (2) gånger.

Det ”tack” vi får är en skrämmande, respektlös och nonchalant behandling!

Arne Jansson

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons