Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Får inget veta från Telia

Vi som är tillräckligt ålderstigna minns säkert Sten-Åke Cederhöks berömda sketch där han försöker tala med en telefonsvarare som hela tiden upprepar ett telefonnummer.

Annons

Vi som är tillräckligt ålderstigna minns säkert Sten-Åke Cederhöks berömda sketch där han försöker tala med en telefonsvarare som hela tiden upprepar ett telefonnummer. Att försöka kontakta Telia för att få besked om vad som hänt med en felanmälan är ungefär samma sak. En dator upprepar det man redan vet och det man inte vet men vill veta får man inte veta. Hängde ni med? Cederhöks sketch är 40 år gammal och vi tror att mycket gått framåt kan nog, vad gäller Telias kundservice, konstatera att det fortfarande är en papegoj-liknande dator som nöter om det vi inte vill veta. Likt Sten-Åke Cederhök sitter jag vid en lånad telefon men får inget veta om det jag vill veta...

Marita Berggren

Rengsjö

 

Telia svarar:

Det är tråkigt att läsa att du inte verkar komma fram till vår felanmälan för att få hjälp och svar på dina frågor. Vi har årligen cirka 14 miljoner inkommande samtal, och får många synpunkter på hur vårt talsvar är utformat. Tidigare hade vi knappval i talsvaret, men då många kunder inte tyckte att den lösningen var bra valde vi att byta till ett röststyrt system. Vi ser kontinuerligt över de synpunkter vi får in från våra kunder bland annat rörande vårt talsvar, och arbetar målmedvetet bland annat med lösningar för självbetjäning via telefon och telia.se som ett alternativ för de kunder som kan och vill använda den möjligheten.

Karin Nordlund

informationsansvarig Telia kundrelationer

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons