Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bra initiativ för att hitta jobb

Jag läste artikeln (2/11) om de två ungdomarna som sökte jobb genom en kupp på stan med plakat. Personligen tycker jag att det visar på stor framåtanda, initiativförmåga och mod att göra det de gjorde.

Annons

Jag läste artikeln (2/11) om de två ungdomarna Lars Zeider Woxberg och Emilia Johansson som sökte jobb genom en kupp på stan med plakat.

Personligen tycker jag att det visar på stor framåtanda, initiativförmåga och mod att göra det de gjorde. Om jag var företagare skulle jag verkligen försöka hitta ett jobb åt dem hos mig, för de här två tror jag kan erbjuda mycket bra som anställda.

Dock blir jag lite fundersam när jag läser artikeln. Kan det vara så att någon har uttryckt misstänksamhet mot företaget Miroi, som står bakom ungdomarna, att de gör detta för egen vinnings skull som marknadsföring och att de inte gjort det för att hjälpa Lars och Emilia? Eller är artikeln olyckligt utformad? Nu skulle det inte förvåna mig om någon uttryckt denna misstanke för alltför många av oss går omkring med en negativ misstänksamhet. Eller är det månne tidningen som står för denna negativism? Klart att Miroi får gratis reklam. Men det är väl bra för dem eftersom de samtidigt gör något kreativt för att hjälpa någon annan!

Om fler tänkte kreativt och gladde sig åt vad andra gör i stället för att låta jante ta över skulle det gå mycket bättre för vår landsända.

Hemvändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons