Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Blodig historia med dyra plåster på såret

Signaturen G Larsson bemöttes märkligt vid ett besök på Willys i Bollnäs. Willys ger Svar direkt.

Annons

Torsdagen den 2 juli, en av sommarens varmaste dagar, handlade jag på Willys i Bollnäs. Värmen gjorde att jag köpte en halvliter. Nu bar det sig inte bättre åt än att jag skar mig i fingrarna på de rakbladsvassa kanterna på locket på glassboxen, så att blodet rann. När jag frågade en av kassörskorna om jag kunde få lite papper att vira runt fingrarna var det enda hon fick fram en bit kvittoremsa!

Under tiden hade jag blodat ner golvet med pölar. Efter några minuter frågade kassörskan faktiskt om jag ville ha ett plåster att sätta på fingrarna, och det blev till och med två stycken då jag blödde från två fingrarna. Dessutom kom det fram en pappersrulle med hushållspapper så att jag skulle kunna torka upp blodpölarna på golvet med. Jag betalade, åkte hem och satte mig för att njuta av glassen. Samtidigt tog jag med mig kvittot för att kolla vad varorna kostade.

Döm om min förvåning när jag på kvittot ser: plåster aqua res 20 st. 17,90! Det kan inte vara sant, tänkte jag. Först ska jag skära mig på deras glassbox, sedan torka golvet och dessutom betala ett 20-pack med plåster, ur vilket jag använde två stycken. Det borde väl vara så att jag borde få ersättning av dem?

G. Larsson 

Söräng

Svar direkt

Jag vill börja med att beklaga hela händelsen och be om ursäkt för vårt misstag. Vi vill givetvis gottgöra dig för felet – hör av dig till mig så ordnar vi det.

Att olyckor sker i vår butik hör inte till det vanliga. När en ovanlig situation uppstår är det inte alltid lätt att veta direkt vad man ska göra och i det här fallet ledde det till missförstånd och misstag. Att sitta i kassan en varm sommardag kan vara nog krävande, särskilt när man gör sin första sommar i butik och det är många kunder i kö. Det tedde sig så olyckligt att när min medarbetare gav dig plåster råkade hon samtidigt scanna koden av misstag. Jag förstår därför din förvåning när du såg kvittot och jag kan försäkra dig om att det var helt oavsiktligt. Så jag vill återigen uppmana dig att höra av dig, så att vi kan gottgöra vårt fel – självklart ska du inte behöva betala för plåstret. Och återigen – vi ber om ursäkt för det inträffade.

Stefan Larsson

butikschef på Willys Bollnäs

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons