Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ljusdal har Sveriges bästa kundservice

Ett kundcenter i Ljusdal har återigen kammat hem ett prestigefyllt pris.

Annons

DHL Express, världens ledande leverantör av internationella expressleveranser, har Sveriges bästa kundservice. Det stod klart efter att företaget återigen tagit hem förstaplatsen i en kategori i SM i telefoni och kundservice som avgjordes i Stockholm på torsdagen.

DHL Express vann även tävlingen 2011.

Tävlingen, som arrangeras av Järvsöbaserade Q Survey, mäter kundernas upplevelse vid kontakt med företag. Konkret innebär det att professionella undersökare verkar som riktiga kunder och ringer sammanlagt 200 slumpmässiga samtal till varje företag som deltar i mätningen.

– Att vårt kundserviceteam återigen vunnit denna tävling är en bekräftelse på att vårt ständiga förbättringsarbete ger resultat och att vi behåller vår höga nivå på service och kunskap. Vi är såklart mycket glada och stolta över denna vinst, säger Helén Ståhl, kundservicechef på DHL Express.

DHL Express kundservicecenter ligger i Ljusdal och är ett team på cirka 90 personer. Med sina högt ställda interna krav, som bland annat att svara på kundens samtal inom maximalt 10 sekunder och lösa kundens problem vid första samtalet, är målet att konstant öka antalet nöjda kunder.

Annons