Annons
Vidare till helahalsingland.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Krävs på 4 000 för juristhjälp utan svar

Rådfrågningen skulle vara gratis. Nu har Hudiksvallsbon blivit fakturerad 4 248 kronor, men han har inte fått något svar på sin fråga.

Hudiksvallsbon har till Konsumentverket anmält företaget som erbjuder juridisk rådgivning via nätet. Enligt anmälan säger företagets hemsida att en rådfrågning är kostnadsfri. I ett mail förklarades att anmälarens fråga skulle ta två timmar att utreda, men där fanns ingen prisuppgift.

Frågan besvarades aldrig, men dagen efter kontakten kom fakturan som skulle vara betald inom fem dagar. Redan där hotade företaget med kronofogden och tingsrätten. Företaget är baserat i Borlänge.

Anmälaren har förklarat för företaget att det saknas ett avtal och att en prisuppgift aldrig gavs. Som slutkläm i anmälan hoppas han att Konsumentverket i alla fall ska kontakta honom och ge honom ett svar utan kostnad.