Annons
Vidare till helahalsingland.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

INSÄNDARE: Läge för utbildning i telefonvett för kommunens chefer i Hudiksvall?

Att en bildad person slänger på luren i örat på mig har aldrig hänt mig tidigare, under hela mitt långa liv. Jag fick aldrig chansen att utveckla vad jag ville säga, skriver Matti 85+. Hudiksvalls kommun svarar direkt.

Häromdagen ringde jag en enhetschef på Hudiksvalls kommun och ville tala om maten i kommunens äldreboenden, men jag fick inte en chans att utveckla vad jag menade. När jag försökte blev jag ideligen avbruten av "så fel jag hade om maten", "att det var kökets fel". Hon läste upp en matsedel och jag hörde många rätter som jag inte kände igen i alla delar.

"Gör en matsedel över vad du vill ha så får du det annars kan vända till en restaurang och få maten därifrån", sa hon. Direkt efter det slängde hon på luren, i örat på mig.  Det har aldrig hänt mig i hela mitt långa liv, och jag har aldrig ens tänkt mig att någon människa gör så, allra minst en bildad person.

Matti 85+

SVAR DIREKT: Hej Matti!

Maten är viktig så tack för att du framför dina synpunkter. Det var inte min mening att låta otrevlig och jag är ledsen om du upplevde att du blev avbruten och att synpunkterna inte fick utvecklas.

Maträtterna utifrån matsedeln kan alltid anpassas individuellt. Man kan lämna önskemål till vårdpersonalen på maträtter som saknas eller om det är något man inte tycker om så framförs dessa till kockarna som lagar maten.

Karin Johansson, enhetschef Kostenheten Hudiksvalls kommun

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel