Annons
Vidare till helahalsingland.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

INSÄNDARE: Hur svårt kan det vara att sköta sitt jobb PostNord?

Eftersändningar som inte fungerar, paket som kommer fram för sent och tidningar som hamnar hos grannen ... PostNord i Söderhamn har verkligen krånglat mycket, skriver Linnéa. PostNord svarar direkt.

Skulle vara mycket intressant hur anställda på PostNord i Söderhamn får arbete där. Har nu bott här i fem år och en massa klagomål har jag. 

Det första som hände var att den eftersända tidningen inte kom fram till min adress, utan lämnades alltid till adressaten våningen under med samma efternamn. Klagomål hjälpte inte. Men när vi slet av postbäraren tidningen så gick det in var den skulle vara.

Jag köpte flera blomskott på nätet. Alla skickades en måndag för att de inte skulle bli liggande på posten över helgen. Men alla kom veckan efter, några överlevde. 

På ett brev hade avsändaren glömt att skriva portnumret och då kunde hen inte hitta mig trots att jag var den enda med det namnet på den gatan. 

För några veckor sedan var det dags att förnya eftersändning, och all post bara försvann. Borta! När det blev dags att betala räkningar och deklarera fick jag ringa till alla som skickat räkningar och tala om att allt är försvunnet.  Deklarationsblanketter likaså. Nu är allt spårat till Fjällbacka (?!) Den som jobbade på posten hade läst att postnumret gick till Fjällbacka!

Så mycket besvär det här har vållat mig. Nu ska jag inte besvära Söderhamns post  med så svåra uppdrag – det blir ingen eftersändning mera.

Linnéa

SVAR DIREKT: Det är tråkigt att höra att Linnéa inte är nöjd med sin postutdelning. Min bild är att vi har kompetenta och engagerade medarbetare i Söderhamn.

När man beställer eftersändning av post är det alltid två brevbärarkontor inblandade; det som hanterar den ordinarie adressen och det som hanterar adressen som eftersändningen går till. För att kunna ta reda på var något går fel behöver jag veta vilka adresser det handlar om och vilka tidpunkter. Jag hoppas därför att Linnéa har möjlighet att kontakta kundservice på Svensk Adressändring, som skickar uppdrag om eftersändning till oss och andra postoperatörer, och att vi därmed får möjlighet att reda ut vad som inte har fungerat som det ska.

Alla andra synpunkter på vårt arbete kan lämnas direkt till PostNords kundservice.

Hans Bergander, distributionsområdeschef PostNord

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel