INSÄNDARE: Bollnäs pastorat och Pride Bollnäs i gemensamt uttalande: "Vi vill visa att man också kan mötas"

Artikel 14 av 18
Bollnäs Pride 2019
Visa alla artiklar

Båda våra organisationer står för allas lika värde, rätten till att älska vem man vill och för respekt mellan människor. Vi värnar om varandras värderingar och önskar det bästa för framtiden i Bollnäs, skriver Ingrid Augrell (fd Natander), kyrkoherde i Bollnäs pastorat och Emelie Lundin, ordförande i Bollnäs Pride.

I somras gick debattvågorna höga kring Bollnäs pastorat och Bollnäs Pride. Det som började i ett utbyte mellan två parter blev snabbt till något större. Diskussion är viktigt och kan leda oss framåt. Och i ett fritt och öppet samhälle ska alla kunna höras i det offentliga samtalet, utan risk för personangrepp i sociala medier eller andra plattformar. Ingen ska heller behöva bli oskyldigt anklagad. Detta är vi överens om.

Båda våra organisationer står för allas lika värde

Vi vill visa att man också kan mötas för att gemensamt komma vidare. Båda våra organisationer står för allas lika värde, rätten till att älska vem man vill och för respekt mellan människor. Vi värnar om varandras värderingar, varandras viktiga arbete, vi har förståelse för varandras önskemål och vi önskar det bästa för framtiden i Bollnäs. Med respekt för varandra kan vi vara stolta över att vara en del av Bollnäs.

Ingrid Augrell (f d Natander), kyrkoherde i Bollnäs pastorat och Emelie Lundin, ordförande Bollnäs Pride