Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Snickeri anmäls

Söderhamnsföretaget anmäls för taskigt utfört arbetet och förhalande av byggprocess. Personen som anmäler kräver att slippa betala fullt pris.

Annons

En kvinna i 60-årsåldern har anmält ett söderhamnssnickeri till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Kunden menar att tjänsten, en köksrenovering, inte blivit utförd enligt den överrenskommelse som gjorts. Såväl virke som utfört arbete ska ha varit mycket bristfälligt, enligt anmälan. Renoveringen slutfördes inte förrän nästan två månader efter avtalat datum, varpå även priset höjdes utöver det överreskomna. Utförandet ska enligt anmälaren inte ha motsvarat de behov som fanns. Kvinnan anklagar även företaget för att ha förhalat inköp av material och inte visat på något intresse att hantera hennes klagomål. Kravet från anmälarens sida är att endast behöva betala max två tredjedelar av det som blev det slutgiltiga priset.

Mer läsning

Annons