Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Postens kassaskåp i baklås

/
  • Per Löfgren, produktionschef vid Postens företagscenter i Söderhamn, har aldrig varit med om något liknande.

(UPPDATERAD 13.00) I tre dagar gick Postens kassaskåp inte att öppna.

Den som ville hämta ut en försändelse fick vända i dörren.

– Det var en knappsats som hade dött, säger Per Löfgren, produktionschef vid Postens företagscenter i Söderhamn.

Annons

I tre dagar var kassaskåpet där Posten förvarar viktiga och värdefulla försändelser ur funktion. Till en början visste ingen vad det berodde på och fram tills lunchtid på onsdagen har personalen fått bett alla som haft ärenden att komma tillbaka senare.

– Det är olyckligt att våra kunder inte har kunnat få ut försändelser. Har de haft maximal otur kan de ha drabbas hårt, säger Per Löfgren.

När skåpet inte gick att öppna kontaktade personalen skåpets tillverkare. På onsdagen kunde en specialutbildad tekniker öppna kassaskåpet.

Enligt Per Löfgren var det en av knappsatserna som hade gått sönder.

Mer läsning

Annons