Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Pensionsmyndigheten anställer 20

Pensionsmyndigheten rekryterar 20 kundservicehandläggare till Söderhamns- och Gävlekontoren, med tio på varje. Utökningen ska kapa telefonköerna.

Annons

På senare tid har kötiden i telefon till Pensionsmyndigheten blivit alltför lång. Kunderna kan få vänta upp till en kvart – och ibland mer.

För att minska väntetiden för allmänheten ökar myndigheten personalstyrkan med 20 kundservicehandläggare till kontoren i länet. Fördelningen är tio handläggare vardera till kontoren i Söderhamn och Gävle.

Arbetsuppgifterna består i att svara på frågor om pensioner och pensionsförmåner via telefon eller e-post, vilket innebär fördel för de som har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete.

I dag arbetar ett 30-tal personer hos myndigheten i Söderhamn. Pensionsmyndigheten består av sammanslagna PPM, Premiepensionsmyndigheten, och försäkringskassans pensionsverksamhet. PPM ingick en gång, tillsammans med Statens Pensionsverk, i det så kallade Söderhamnspaketet, med totalt ett 100-tal statliga jobb som ersättning för de som försvann i samband med avvecklingen av flygflottiljen F 15.

Mer läsning

Annons