Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nio nya jobb till Pensionsmyndigheten

/

Pensionsmyndigheten har haft en jäktig tid sedan starten vid årskiftet. De trettio nyrekryteringar som gjordes till kundtjänst under våren har nu utökats med nio anställningar till i Söderhamn.

Annons

Ungefär en timme, så länge kan du få vänta vid högtryck om du ringer till Pensionsmyndighetens kundservice i Söderhamn och Gävle. Myndigheten har sedan de tog över premiepensionshandläggningen från PPM och Försäkringskassan haft fullt upp. Det ringer omkring 8 - 10 000 kunder varje dag och den totala kundkretsen ligger på 6,5 miljoner just nu. Under våren anställde myndigheten trettio personer totalt i båda kommunerna och har nu den senaste månaden utökat med nio personer till i Söderhamn. Personalen har genomgått en utbildning och är nu i full färd med att svara på frågor som rör premiepension och övriga ärenden. Anders Forsberg, gruppchef i Söderhamn, vet i dagsläget inte om det kommer att anställas fler, men enligt statistiken ringer det fler kunder än man någonsin kunnat förutspå.

- Ser vi efter denna rekryteringsomgång att det fortfarande är för långa kötider så blir det säkert fler i kundservice. Att kunderna får vänta så pass länge som en timme innan de får svar är beklagligt men vi jobbar på att få ordning på det här.

Mer läsning

Annons