Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Man från Söderhamn missnöjd med bilköp – anmäler bilfirma

En missnöjd bilköpare från Söderhamns kommun har anmält en bilfirma i Stockholm till Allmänna reklamationsnämnden.

Annons

Läs även: Söderhamnspar fick böter när de avbröt resa

Mannen köpte den begagnade bilen i december förra året för 115 000 kronor. Bara fyra dagar efter köpet gick drivremmen av. Bilägaren tvingades då hyra en bil i flera veckors tid medan fordonet lagades. När han sedan kontaktade bilfirman för skadeståndskrav för de extra kostnader som uppstod i samband med bilköpet nekade firman kraven.

Nu har mannen anmält företaget till Allmänna reklamationsnämnden. Mannen är även missnöjd med att mätarställningen visade 1030 kilometer mer än vad som utlovats i beskrivningen.

Skadeståndskravet uppgår till 11 940 kronor. Förutom kostnaden för hyrbilen vill mannen ha ersättning för tåg- och taxiresa samt fika i Gävle på grund av lång väntan på hemresa.

Läs även: Bilföretag i Söderhamn anmäls

Läs också: Snickeri i Söderhamn anmält

Äntligen! Nu finns Helahälsingland som app. Ladda ner här, till Iphone eller till Android!

Iphone: App Store

Android: Play Butik

Mer läsning

Annons