Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ha lite sexvett!

Som de flesta i den här stan kollar jag på tv under bästa sändningstid, och även jag kan tycka att reklamen avbryter mig alldeles för mycket när jag ska kolla på min romantiska komedi.

Annons

För där har ju jag suttit och väntat sedan föregående kväll på just den här filmen (som vanligtvis har en och en halvtimmes speltid men som nu tar typ tjugo timmar). En kvart går, sen reklam.

Jag ser: en discolampa, en trånande blick, skålande människor, ett hav av svallande hår, sprit... Jag tänker: okej en festkryssning, jag fattar. Kul att man är arton, yey! Jag ser: ett nyfunnet par som byter saliv och följer efter varandra i korridoren, två par fötter mysa i en säng som, upplev tjugotre timmar på Galaxy. Jag tänker: what!? Menar de allvarligt att de gör reklam för sex!? Jag kan bara tänka mig hur många drägg som kommer att åka den kryssningen och tro att de har blivit garanterad minst ett engångsligg innan de där tjugotre timmarna på båten är slut. Det enda som egentligen kan garanteras här är en bakfylla…

Nu kanske jag kommer med något helt nytt och ogreppbart för en del här men människor har alltid haft sex! (tror du mig inte kanske du bör tänka över hur det kommer sig att alla i din omgivning finns, om du inte då heller greppar konceptet kan kanske Discovery channel och TV1000 efter midnatt vara ett alternativ för dig). Med jordens cirka sju miljarder invånare i ryggen kan jag bestämt säga att varje timme, tjugofyra timmar om dygnet, världen över, är det några lyckliga små jäklar som får stöna och har turen att komma.

Sex säljer, men jag tycker bara att sex framstår mer och mer som att det inte alls är det sättet man älskar varandra på. Samhället har helt enkelt valt att satsa på något helt annat - hemsidor för dem som vill vara otrogna, låttexter som nöts ständigt på radion i stil med "I know we only met but let’s pretend it’s love" och "so don't even tell me your name". "All I need is whose place and let’s walkin" och sen reklam på bästa sändningstid om just one night stands.

Jag är inte det kyskaste i frågan, men att sätta 1700-talets och dagens beryktade kvinnokarl Casanovas rekord på antal sexpartners (som förövrigt sägs vara 122 stycken) känns ju inte särskilt attraktivt. Och att göra reklam för det känns ju bokstavligen inte ett dugg nödvändig. Det är ju inte så att mänskligheten håller på att dö ut och behöver uppmuntras att hoppa i säng med varandra. Vi kommer alltid att ha sex ändå! Reklamen borde snarare vara riktad tvärtom om man ska kolla på jordens folkökning de senaste åren.

Jag känner: gör om, gör rätt, ha för fan lite sexvett!

Mer läsning

Annons