Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Svenska Fönster höjer ribban inför framtiden

/
  • Emendo heter ett projekt som startats vid Svenska Fönster för att göra företaget effektivare och bättre. VD Henk Noback och produktionsdirektör Gunnar Genander ser framtiden an med stor tillförsikt.

Emendo heter ett treårigt projekt som ska göra Svenska Fönster till den bästa fönstertillverkaren i Sverige. Framtidstron är i dag stor på företaget och VD Henk Noback och produktionsdirektör Gunnar Genander ser inget slut på behovet av fönster.

Annons

Svenska Fönster har nåt botten och upplever att det sakta men säkert går uppåt igen enligt företagets VD Henk Noback. Några anställningar utöver de visstidsanställningar som tidigare gjorts i olika etapper är inte aktuella just nu. Troligen kommer de flesta att få förlängd anställning.

Det som ska göra Svenska Fönster bäst och effektivast är ett treårigt projekt där tankegångarna utarbetats av japanska Toyota redan på 70-talet. För Svenska Fönsters VD Henk Noback och produktionsdirektör Gunnar Genander som båda tidigare jobbat inom verkstadsindustrin är de här tankarna inga nyheter.

Projektet på Svenska Fönster har fått det latinska namnet Emendo som betyder rätt.

- Visionen är att vi 2012 ska vara den bästa samarbetspartnern på marknaden, den ledande fönstertillverkaren, säger Gunnar Genander.

Under de närmaster tre åren ses nu allt över och görs om från lagerhållning, flöde i fabriken, bättre kundkontakter och snabbare leveranser.

- Det är viktigt att alla i företaget är med på det förändringar som görs. Vad vi förstår verkar alla vara mycket positiva, säger Henk Noback och Gunnar Genander.

 

Mer läsning

Annons