Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

SM-guld till Ljusdalsföretag

/
  • Helen Ståhl, kundservicechef för DHL i Ljusdal och vd Ted Söderholm var på plats i Stockholm för att ta emot priset.

Prisas för trevlig personal och hjälpsamt bemötande.

Annons

Hjälpsamt bemötande och trevlig personal placerade DHL:s kundservice i Ljusdal högst på pallen när SM i telefoni och kundservice avgjordes.

– Det är jättekul att allt jobb vi har lagt ner betalar av sig. Vi är stolta, säger Helen Ståhl, kundservicechef på DHL Express.

I SM i telefoni och kundservice tävlar företag mot varandra om att ge sina kunder en så bra upplevelse som möjligt vid telefonkontakt. Tävlingen anordnas av Järvsöföretaget Q Survey och i år är det tjugonde året i rad som deltagare från hela Sverige gör upp i kategorierna växel och contact center.

DHL har 80 anställda på sitt kontor i Ljusdal och i år var första gången de anmälde sig själva till tävlingen. DHL ställde upp i underkategorin business to business och att de vann mot stora företag som Svensk Byggtjänst och Bankgirocentralen är ingen slump enligt Helen Ståhl.

– Vi jobbar med kvalitén hela tiden, till exempel att svara snabbt och ge kunderna en så bra service som möjligt. Det handlar mycket om hjärta och empati.

Helen Ståhl säger att företaget har mycket intern coachning och en policy som innebär att de ska svara på telefonsamtal inom tio sekunder.

Tävlingen genomförs genom mätmetoden Mystery Survey där en professionell undersökare låtsas vara kund och sedan bedömer de tävlande efter den upplevda kvaliteten på bemötande, engagemang, kunskap och service. Sammanlagt rings cirka 200 samtal och deltagarna i årets omgång var allt från stora banker till kommuner.

Mer läsning

Annons