Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Junibackens förre vd inspirerade företagare

När vi förstår hur kunderna tänker ökar försäljningen.

Annons

– Min dröm är att få fler att förstå hur vi människor fungerar, så inledde Thomas Lundqvist sin föreläsning om biologisk försäljning inför ett stort antal företagare från Gävleborg som samlats på Rovdjurscentret de 5 stora i Järvsö.

Biologisk försäljning handlar enligt den förre vd:n för Junibacken i Stockholm om att förstå hur människor fungerar, gör man det kan man lättare få dem att köpa de saker man vill sälja.

– När vi känner oss osäkra sneglar vi på andra. Om man går in i en bokhandel och inte riktigt vet vad man ska köpa tittar man kanske på topplistan över de mest sålda böckerna. Genom att ha en topplista berättar butiken vad andra kunder gör, i det här fallet känner vi oss säkrare i vårt val om vi väljer någon bok utifrån den. Skulle inte topplistan ha funnits hade vi kanske inte köpt någon bok alls, menar han.

Förutom biologisk försäljning har Thomas Lundqvist även inriktat sig på biologisk marknadsföring, biologiskt ledarskap och biologisk rekrytering.

– Det biologiska arvet är min grej.

Mer läsning

Annons