Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Centralen igen för Ljusdal

Kampanjen Det goda livet på Stockholms Central i oktober 2007 blev så lyckad att Närljus vill satsa på en uppföljning nästa år.
– När det vänder i ekonomin är det bra att vara rustade, säger Lars Forslöf, vd för Närljus.

Annons

Styrelsen för Ljusdals kommuns näringspolitiska stiftelse Närljus vill att personalen ser om det är möjligt med en ny Centralenkampanj i Stockholm som liknar den som arrangerades 2007.

– Vi är medvetna om det ekonomiska läget och ska därför försöka rymma en satsning inom vår budget, säger Lars Forslöf.

2007 kostade kampanjen 1,3 miljoner kronor. Nu handlar det om cirka 1 miljon kronor.

– Vi kanske kan undvara till exempel konsulter och seminarier och så har vi material som bildspel som går att återanvända, säger Lars Forslöf.

Svea Ekonomi, ett företag i Ljusdal med 20-talet anställda, är en direkt följd av förra Stockholmskampanjen. Tre mindre inflyttade tjänsteföretag kan också räknas dit.

Mer läsning

Annons