Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Trots satsning på e-handel tror ägaren på butiken i Hudiksvall

E-handeln tog inte sådan fart som Cicki Nilsson vid Hudik Hästsport trodde. Butiken är fortfarande viktigast för att det ska gå runt.

Annons

Läs mer: Målet är att öka andelen e-handel

– Kunderna har webbutiken som ett komplement och tittar. Sedan kommer de till den fysiska butiken för att känna och klämma på varorna och se vad de får, säger hon.

Förut trodde Cicki Nilsson att webbhandeln skulle ta över och utgöra 60 procent av omsättningen vid det här laget, men så blev det inte.

Se också inslaget: "Jättetråkigt att det inte fungerar för butiker i centrum"

– Jag ligger fortfarande bara på 20 procent e-handel, konstaterar hon och säger att e-handeln inte verkar vara det hot mot butikerna som många trodde.

Hon är inte besviken över det och tror att e-handeln tar mer fart framöver.

– Jag tror fortfarande på att det blir en större andel, men vi kommer aldrig att tappa den fysiska butiken, resonerar Cicki Nilsson.

Läs även: Hudikföretag utvecklar e-handeln

Mer läsning