Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Resegubben i konkurs

/

Resegubben har begärts i konkurs. I dag har ägaren Östen Lindgren lämnat in en konkursansökan hos Hudiksvalls tingsrätt. Kunder som har presentkort får vända sig till konkursförvaltaren.

Annons

– Vi har helt enkelt brist på pengar i kassan, förklarar Östen Lindgren.

Det var inget lätt beslut för Östen och Ann-Marie Lindgren, men bristen på likvida medel samt en resebransch i förändring gjorde att de inte hade något val.

Några siffror vill han inte nämna innan han har pratat med konkursförvaltaren, men företaget har aldrig lyckats återhämta sig från förluståret 2006. Det är en anledning till konkursen. En annan är att allt fler personer bokar sina resor på internet.

Kunder som har presentkort på resor får vända sig till konkursförvaltaren, men det är inte säkert om de kompenseras. Det beklagar Östen Lindgren.

– Jag känner verkligen för mina kunder. Det är lite hårt att göra de ledsna. Det är tufft, men jag kan inte göra annorlunda. Jag hoppas att de förlåter mig.

Två heltidsanställda samt en projektanställd drabbas också av företagets konkurs.

Mer läsning

Annons