Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Flest klagomål på snö och sopor

/

Snöröjning och sophämtning ligger i topp när folk ringer till kundtjänsten på tekniska förvaltningen för att framföra synpunkter. I fjol registrerade kundtjänsten 4 228 ärenden, drygt 300 färre än 2011.

Annons

2011 anmälde kommuninvånarna 4 544 fel och året innan dess registrerades 4 460 ärenden. Att siffran minskade något i fjol är bra, anser kundtjänstansvariga Sofie Weijosdotter Pettersson.

– Det är fel som anmäls, så det är positivt att det har minskat, tycker jag, säger hon och tillägger:

Tittar man på de olika kategorierna i kundtjänstens statistik så ser man att de allra flesta ärendena, 2 827 stycken, gäller fastigheter. Det kan handla om allt från trasiga torkskåp, toalock, lampor och lås till skadedjur. Även staket och grindar anmäls ofta.

– Det är ett vitt spektra, men vanligast är avloppsstopp inomhus och sedan belysning, säger Sofie Weijosdotter Pettersson om klagomålen.

Mer läsning

Annons