Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vill öka pulsen på läktarna

/
  • Andreas Hellmers och Eva Alfredsson vill lyfta intresset för Arbrås handbollsmatcher.
  • Samarbetet mellan Arbrå och Creative Channels ska förhoppningsvis öka trycket även på läktarna.

Nu ska det återigen bli drag kring Arbrås handbollsmatcher. I alla fall om Andreas Hellmers får som han vill.

Annons

Till att börja med blir det ett handbollsevent helgen den 9-10 februari. Då ska Andreas Hellmers eget företag Creative Channels ta hand om kringarrangemangen runt de tre matcher Arbrå spelar, två i division 1 och en match i division 2.

Förutom gratis entré får alla som kommer minst en timme före matchstart Arbrå HK-passet som berättigar till hela konceptet. När man kommer in i Sporthallen får man passera en fotovägg. Det kommer att serveras kaffe och proteinvåfflor, massörer kommer att finnas på plats och en mängd tävlingar och utlottningar kommer att genomföras.

I själva hallen kommer en discjockey att hålla uppe temperaturen tillsammans med klackledare och före matchen kommer lokala dansgrupper att ge en dansshow.

Det började med att före detta Arbråbon, Andreas Hellmers, var hemma på besök och passade på att titta på en av Arbrås hemmamatcher i Bollnäs Sporthall.

- Arbrå förlorade, men det var en sådan där match där Arbrå mycket väl hade kunnat vinna om de hade haft det rätta publikstödet, säger han.

Laget kan behöva den där extra spelaren som pulsen från en heltänd hemmapublik kan ge.

- Visst är det så, konstaterar Eva Alfredsson, tränare i Arbrå. Det såg vi ju inte minst i kvalet i fjol. Då hade vi det där extra stödet från publiken.

Hela konceptet tycker hon låter intressant.

- Det blir en annorlunda upplevelse och alltid kommer det någon som aldrig har varit på handboll tidigare, tror hon. Någon som, så att säga, upptäcker sporten.

Andreas Hellmers företag, Creative Channels, håller till i Stockholm och har specialiserat sig på att hjälpa varumärken att hitta nya sätt att kommunicera med kunderna. Nu går företaget in med sponsorpengar för det här arrangemanget som inte ska kosta Arbrå HK en enda krona.

- Jag har alltid drömt om att kunna ge något tillbaka till Arbrå där jag är född och uppväxt, säger Andreas. Nu går mitt företag tillräckligt bra för att göra det.

Mer läsning

Annons