Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Oenigheter över flyttstädning

/
  • Michaela är besviken över Bollnäs Bostäders bemötande och hantering av hennes flyttstädningsärende.

När Michaela Lundgren flyttade från sin lägenhet var hon överens med Bollnäs bostäder angående flyttstädningen.
Trots det skickades en faktura på 1 500 kronor.
– Jag blev väldigt arg och ledsen, säger hon.

Annons

I slutet av mars flyttade Michaela Lundgren ut från sin lägenhet på Hedhamregatan. Innan hon lämnade tillbaka nycklarna till den lilla ettan besökte hennes bovärd lägenheten. Då försäkrade hon sig om att städningen och skicket på lägenheten var okej.

– Bovärden lovade att ringa mig om han upptäckte något fel så att jag skulle få chansen att åtgärda det och slippa faktureras, säger hon.

Men enligt Michaela fick hon aldrig något samtal från Bollnäs bostäder.

Trots det skickades en faktura på 1 500 kronor ut. Anledningen är enligt fastighetsbolaget kostnader efter en bristfällig flyttstädning.

Bemötandet från Bollnäs bostäder har de inte mycket till övers för. Enligt Michaela har de varit väldigt otrevliga och nedlåtande i sitt bemötande.

– Det är deras hantering av situationen som jag är mest besviken över. Pengar kan man nästan alltid få fram på något sätt, säger Michaela Lundgren.

Bollnäs bostäder ser allvarligt på det inträffade men hävdar bestämt att de inte gjort något fel.

– Vi är förvånade över att de driver ärendet, säger Rolf Winterqvist, Bollnäs bostäders boservicechef.

Angående Michaela Lundgrens ärende kan han bara beklaga att de känner sig dåligt bemötta.

– Det får stå för deras uppfattning. Vi tycker inte att vi har gjort något fel. Tvärtom har vi gjort allt vi kan för att hjälpa henne, säger han.

– Hon skulle ha ringt upp bovärden när hon var klar och på så sätt fått ett klartecken, säger Rolf Winterqvist.

 

Mer läsning

Annons