Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Många nyfikna på Karlsson

/
  • Rafflande bandyduell invigde varuhuset Karlsson. Team Karlsson bestående av produktchef Sandra Carlson och varuhuschef Nettan Holmström utmanade giffarnas Andreas Westh och David Borvall.
  • Näringslivschefen Peter Eriksson köpte en påskslips.
  • Peter Ekehuld är försäljningschef för Karlsson har varit med och invigt sju varuhus sedan han började 2005.
  • Några av premiärkunderna var syskonen Hanna och Martin Lassnils.
  • Andreas Wallgren blev den första kunden. Han köpte ett tuggummipaket och halstabletter.
  • Blommor och lyckönskningar från andra företagare till Karlsson.
  • Filmer och böcker lockade många kunder.
  • Butiksytan i Bollnäs är nästan 4 000 kvadratmeter och försäljningen uppskattas till 35-40 miljoner kronor per år. I Bollnäs kommer varuhuset att sysselsätta cirka tio personer.

Klockan 17 på torsdagen invigdes det nästan 4 000 kvadratmeter stora varuhuset Karlsson med en het bandyduell. Samtidigt som butiksdörrarna öppnades fick Giffarnas bandykapten Andreas Westh skjuta straffar på Sandra Carlson som inte bara är produktchef utan även OS-meriterad hockeymålvakt. Det slutade med att tio procent av premiärkassan gick till Bollnäs Gif Bandy.

Annons

- Många nyfikna runt om i Hälsingland har ringt för att höra när vi öppnar. Det är roligt att se att det är många kunder som kommit, säger Nettan Holmström, varuhuschef i Bollnäs.

Kön ringlar sig mot rullbandet som leder ned mot varuhuset, som finns i Tuppzhusets källare. Där har varuhuset Karlsson satt sin prägel med ett koncept för hela familjen inom tre huvudgrupper, kläder, hushåll och verktyg. Bara några minuter efter invigningen har varuhuset i Bollnäs sålt sin första vara:

- Ja, jag ville vara första kunden. Jag och mina kompisar skyndade oss genom varuhuset och mot kassorna, säger Andreas Wallgren och visar upp ett paket tuggummi och en ask halstabletter.

Mer läsning

Annons