Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ljusnebadets styrelse: "Det är någonstans det brister i kommunikationen"

Styrelsen för Ljusnebadet är inte nöjda med hur kommunen har behandlat dem. – De tror att Söderhamn är som Romarriket och att de är Caesar. Det är det verkligen inte, säger Anders Norlén.

Annons

Mikael Walin, Anders Norlén och Marina Eriksson.

Som vi tidigare har skrivit fick Ljusnebadet avslag på sin ansökan om 500 000 kronor.

Trots att det är en del utrustning som behöver bytas ut för att badet ska kunna fungera igen. Bland annat behövs en av de två pumparna bytas ut. Den andra bytte de förra året.

– När vi bytte pumpen förra året fick vi betala det själva. 70 000 kronor kostade det. Och då var det i billigt i och med att vi skötte installationen själva, säger Anders Norlén som sitter i föreningens styrelse.

Han fortsätter:

– Pengarna vi har skulle vi jättegärna lägga på att modernisera och förbättra badet. Men om vi måste byta pumpen för egna pengar kan vi inte det, säger han.

Ljusneparkens badförening som sköter skötsel och drift av badet känner att de inte har blivit bra behandlade av kommunen.

– I beslutet skrev de på latin. Det känns som en riktigt översittarstil. De tror att de är bättre än oss. Tror politikerna att Söderhamns kommun är Romarriket och att de är Caesar eller, säger Anders Norlén.

Den gamla pumpen har sett bättre dagar.

Marina Erikson som också sitter i styrelsen, hon tycker inte att kommunikationen funkar mellan styrelsen och kommunen.

– Det är ju någonstans det brister i kommunikationen. De säger att vi inte har fyllt i ansökan rätt. Det kanske stämmer men de säger också att vi inte ens kan söka det här bidraget. Varför kan de inte hjälpa oss med ansökan? Politikerna vill ju att det ska vara öppet, säger hon.

– Vi vet inte hur man ansöker om bidrag och sånt där. Vi är bara vanliga arbetare. Det bästa skulle vara om kommunen bara fixade det här med pumpen, säger Anders Norlén.

Läs mer: Badföreningen besviken på kommunens agerande: "Borde ha tagit kontakt med oss tidigare"

Mer läsning

Annons