Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Bra betyg för Ljusdals hemtjänst: "Bemötande och trivsel är två grundpelare"

99 procent tycker att de blir bra bemötta av personalen. Ljusdals hemtjänst får högt betyg från sina kunder.

Annons

Socialstyrelsen har offentliggjort sin årliga enkätundersökning av landets äldreomsorg. I den får Ljusdals hemtjänst fina betyg.

"99 procent svarade att de alltid eller oftast blir bra bemötta av personalen. Ingen angav dåligt bemötande", skriver Ljusdals kommun i ett pressmeddelande.

97 procent säger sig också vara mycket eller ganska nöjda vad gäller förtroendet för personalen. Enligt Ljusdals kommun är det en förbättring med tre procentenheter sedan 2016 års undersökning.

Läs också: Bra betyg för Ljusdals kommun i avfallsenkät – men invånarna dåliga på plastsortering

Svarsfrekvensen var 62 procent för hemtjänsttagare och 48 procent bland personer som bor på vård- och omsorgsboenden.

Även när det kommer till kommunens boenden är de som svarade nöjda. 92 procent anser att de blir bra bemötta av personalen och andelen som känner att de trivs med sitt boende gick från 75 procent 2016 till 82 procent 2017.

- Bemötande och trivsel är två grundpelare i vår verksamhet och vi är därför glada över att den omsorg som vi bedriver får så högt betyg av våra kunder, säger Ljusdals kommuns socialchef Mikael Björk i pressmeddelandet.

Läs även: Hemtjänstens dåliga bilar sätter rädsla i personalen: "Kör med hjärtat i halsgropen"