Nordanstig

Läsartext
Årsmöte för PRO Nordanstigskusten

PRO Nordanstigskusten hade årsmöte 14 oktober klockan 12 i GT-lokalen, Jättendal.

Detta är en läsartext.

45 medlemmar besökte mötet.

45 medlemmar besökte mötet. Ordförande Britt Åslin hälsade alla välkomna och öppnade mötet. Parentation för de 17 medlemmarna som lämnat oss. En tyst minut hölls, samt att Britt läste en dikt.

Efter parentationen började mötet.

Till mötes ordförande valdes Britt, sekreterare Birgitta Sedin och till protokolljusterare valdes Åke Westman. Kallelsen godkändes, samt även föredragningslistan. Bokslut och balansräkning för 2020 rapporterade kassören och båda godkändes. Styrelsens verksamhetsberättelse 2020 och revisionsberättelsen 2020 lästes upp och båda godkändes. Ansvarsfrihet för styrelsen godkändes.

45 medlemmar besökte mötet.

Därefter ajournerades mötet för kaffe och smörgåstårta. Efter fikat blev det dragning på lotterna som sålts tidigare.

Mötet återupptogs efter fikat. Val av styrelse, revisorer, valberedning, ombud till ABF och Samorg. samt val till olika kommiteer.

Rapporter om utbildning till KPR. Influensavaccinationen börjar den 9 november. Resa med buss till Stadsrevyn i Sundsvall 16 januari, julbord i början av december på Blågården.

Britt tackade för visat intresse och avslutade mötet.

Barbro Modén