Annons

Annons

Pizzakartonger ska locka till bokmässa – annorlunda pr-kampanj väcker uppmärksamhet

Löningshelg och många som unnar sig en god pizza. Så tänker i alla fall de ansvariga bakom Bollnäs bokmässa som nu testar flera nya knep för att locka besökare till det kommande evenemanget.

Nina Holmqvist och Ingrid Backan från Bollnäs bibliotek visar upp den senaste pr-kampanjen.

Bild: Anders Nordlén

Annons

Bollnäs bibliotek har tidigare väckt nationell uppmärksamhet för sina annorlunda reklamkampanjer, vilka både har hyllats och kritiserats. Dels efter att ha köpt upp Ljusnans förstasida och gjort den i princip oläslig i samband med dyslexiveckan och dels för att ha skickat ut anonyma bluffakturor till lokalpolitiker, i syfte att förbrylla och frustrera.

Läs vidare med Digital!

8 kri veckan i 8 veckor

Läs dina lokala nyheter för 8 kr/vecka i 8 veckor - du betalar 32 kr/månad. Därefter tillsvidare 119 kr/månad.

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla lokala nyheter på vår sajt och nyhetsapp.
  • Läsarshoppen med mängder av erbjudanden – spara tusenlappar!
  • Ingen bindningstid - säg upp när du vill.
Vi är en del av Bonnier News (559080-0917)
Betalningar hanteras av Klarna

Annons

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Hej! Vi använder cookies.
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy